Op verzoek van de groep POH Kind & Jeugd willen we graag wat extra toelichting geven over het vervolgproces na ontvangst van de verwijzing:
Nadat de verwijzing is verzonden mag de ouder of patiënt(e) zelf contact opnemen met Tipp of vanuit Tipp nemen wij telefonisch contact op met de ouder van patiënt(e) of patiënt zelf.
Bij geen gehoor spreken wij een voicemailbericht in, een dag later bellen wij een 2e keer.
Bij een 2e keer geen gehoor, spreken we wederom een bericht in èn sturen we een mail (indien mailadres bekend) of brief met het verzoek om contact met ons op te nemen.
Op dit moment ‘parkeren’ wij de verwijzing. Dit betekent dat Tipp in afwachting is en zelf geen stappen onderneemt.
U als verwijzer krijgt een bericht hiervan.
Zonder toelichting in dit bericht betekent het dat wij bovenstaande acties hebben ondernomen.
Als ouders in contact met Tipp aangeven dat ze afzien van de verwijzing, dan noteren wij dit in het parkeerbericht.
Wanneer wij géén telefoonnummer of mailadres in de verwijsbrief ontvangen, dan parkeren wij de verwijzing ook, we noteren dit dan ook in het parkeerbericht. We wachten dan op contact vanuit de ouder/ kind.
Het is dus belangrijk dat u de parkeerberichten wèl leest. Er kan namelijk relevante informatie in staan.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Linda Wijnen, 0683081985.