Vanaf 24 maart is het mogelijk om via Zorgdomein thuiszorg aan te vragen. Dit is nieuw voor onze regio en moet vooral zorgen voor een efficiënte en complete zorgvraag en uitwisseling van gegevens.
Voor het aanvragen van thuiszorg wordt een standaard aanmeldformulier gebruikt. Daarin worden veel gegevens automatisch overgenomen uit het HIS zoals de episodelijst en medicatie. Overige velden zijn niet allemaal verplicht, maar helpen wel om de zorgvraag helder te krijgen.
Het gaat dan om de volgende mogelijkheden:
– Nieuwe zorgaanvragen via het Thuiszorgpunt Maastricht-Heuvelland
Zorgaanvragen worden opgepakt van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur. Voor acute zorgvragen tijdens de ANW-uren kan de (wijk)verpleegkundige op de HAP benaderd worden.
– Bestaande clienten: uitbreidingen of wijzigingen van zorg van bestaande clienten van Envida of Thuiszorg Groot Limburg
Via Envida kan ook zorg/ondersteuning (white-labeled) aangevraagd worden voor:
o Beleid en regie wondzorg van het expertiseteam Wondzorg Maastricht-Heuvelland
o Casemanagement dementie